Jag kan analysera, bara inte om rätt grejer!

Stirrar på väggen framför mig, försöker hitta något. Jag skriver inget...tangentbordet är på en armlängsavstånd, precis så jag inte når det! Textdokumentet framför mig gapar tomt..vitt, vitt,vitt...vart är allt det där svarta kluddet som ska kallas text?!

Det är försvunnet, borttappat. Arbetet ska vara inlämnat på tisdag..eller var det kanske måndag? Tittar på mobilen, inte tillräckligt med tid kvar. Stirrar blint in i väggen...allt är bättre än att plugga...

Suttit i flera timmar med arbetet...men dokumentet förblir kalt, minuterna går förbi men inget blir gjort..helt ologiskt och verkligen inte okej! Ömkar mig själv...ska sitta hela kvällen med arbetet...går ut och värmer lite glögg.

Eller..? Måste jag sitta hela kvällen med arbetet..? Blev medbjuden på bio av två personer...dissade båda. Skulle fått dåligt samvete ifall jag gick på bio, jag måste ju skriva...men en filmkväll med några kompisar då? Det är väl inte lika fel? Sneglar på mobilen intill datorn..

Vrider på allt, koncentrerar mig till max...men inte på arbetet. Koncentrationen ligger på något helt annat, att hitta på ursäkter till att stänga av datorn och göra något roligt..skita i arbetet.
Helt plötsligt känns allt utom plugg så himla rätt! Man lever bara en gång, right?! Varför då spendera fredagskvällen med plugg? Bjuder in vännerna. Datorn slocknar och textdokumentet förblir vitt, kalt och tomt... ;)



Vad vore en värld utan glögg på vintern?


Kommentarer
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

En jul/vinter utan glögg är inte värd att kallas jul/vinter!! :D

2010-12-20 @ 09:40:24
URL: http://iambaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0